انواع رژ لب و کاربرد هر یک آنها

انواع رژ لب و کاربرد هر یک آنها

شاید شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که نمی دانید چه نوع رژ لبی برای چه کسی مناسب است. انتخاب رژ لب تنها انتخاب رنگ آن نیست. بلکه علاوه بر رنگ که کاملا سلیقه ای است، نوع و کاربردی که دارد نیز بسیار مهم است. در این مطلب، انواع مختلف رژ لب به شما معرفی می شود و بیان میکنیم که هر نوع رژ لب چه خصوصیاتی دارد و برای چه افرادی مناسب است.

راهنمای انتخاب رژ لب

رژ لب یکی از پر مصرف ترین لوازم آرایش است که تاثیر زیادی در زیبایی چهره دارد. برندهای آرایشی زیادی در دنیا رنگهای بسیار متنوع و زیبایی از رژ لب با جنس متفاوت به بازار عرضه کردند که انتخاب از بین آنها برای افراد مشکل است.

شاید شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که نمی دانید چه نوع رژ لبی برای چه کسی مناسب است. انتخاب رژ لب تنها انتخاب رنگ آن نیست. بلکه علاوه بر رنگ که کاملا سلیقه ای است، نوع و کاربردی که دارد نیز بسیار مهم است. در این مطلب،انواع مختلف رژ لب به شما معرفی می شود و بیان میکنیم که هر نوع رژ لب چه خصوصیاتی دارد و برای چه افرادی مناسب است.

رژ لب چگونه وارد زندگی زنان شد؟

شاید برایتان جالب باشد که داستان خلق رژ لب را بدانید. قدمت استفاده از رژ لب به 5000 سال پیش برمیگردد. سوابق تاریخی در مصر نشان می دهد که ملکه کلئوپاترا لبها و اطراف چشم خود را رنگ میکرده است. در قرن شانزدهم رنگ کردن لبها در انگلستان مرسوم شد. اوایل رنگ کردن لبها برای همه خانمها مرسوم نبود بلکه فقط بازیگران و زنان روسپی لبهای خود را رنگ میکردند. به مرور ملکه انگلستان از رنگ کردن لبها استقبال کرد و لبهایش را با ترکیبی از موم زنبور عسل و رنگ قرمز گیاهان رنگی میکرد. از آن پس رنگ کردن لبها در انگلستان برای اکثر خانمها مرسوم شد و دیگر چیز بدی نبود. در قرن نوزدهم استفاده از رژلب در انگلستان فراگیر شد.

در اواخر قرن نوزدهم، سال 1884 شرکتی به نام Guerlain اولین رژ لب تجاری را ساخت و به بازار عرضه کرد. این کمپانی، رژ لب را از رنگهای گیاهی، موم زنبور عسل و روغن کرچک می ساخت. از سال 1920 به بعد دیگر استفاده از رژلب برای همه خانمها امری عادی محسوب شد. قبل از سال 1950 شرکت Max Factor رژ لبهایی را برای استفاده گریمورهای بازیگران و خواننده ها به آنها عرضه کرد که بسیار مشهور شد و طرفداران زیادی پیدا کرد. بعد از سال 1950، مکس فکتور، رژ لبهای خود را برای فروش در اختیار مردم عادی نیز قرار داد.

در امریکا نیز در قرن نوزدهم رژ لب ها در کاغذهای ابریشمی و روغنی به بازار عرضه میشد. از سال 1915 به بعد، آقای Maurice Levy ظرف جدید برای رژ لب اختراع کرد و رژ لب ها در لوله های فلزی وارد بازار شد. پس از آن Elizabeth Arden و Estee Lauder نیز رژ لب ساختند و رژ لبهای خود را در بسته بندی پلاستیکی ارائه نمودند.

رژ لبهایی که تا دهه 1930 استفاده می شد، ماندگار نبود و خیلی زود پاک میشد. در دهه 1940، یک محقق شیمی دان آمریکایی در نیویورک، اولین رژ لب با ماندگاری بالاتر را خلق کرد. در دهه 1990، شرکت بین المللی Lip-Ink مدل رژ لب مایع بدون موم را به بازار عرضه کرد. از آن پس انواع مختلف رژ لب به وفور در بازار عرضه شد.

انواع رژلب را بشناسیم

امروزه رژ لب ها در انواع مختلفی با کاربردهای مختلف در بازار وجود دارد. در این مطلب انواع رژلب و کاربرد هر کدام را به شما معرفی میکنیم.

1- رژلب جامد

این نوع رژلب از عمومی ترین و پرکاربرد ترین نوع رژ لب است که کاربری آسانی دارد. برندهای بسیار زیادی در دنیا این نوع رژ لب را دارند. متاسفانه برخی از آنها بسته بندی مناسبی ندارند و در آنها زود می شکند و رژ لب خیلی سریع آلوده، شکسته و غیرقابل استفاده می شود.

‫رژ لب جامد آکوا چارمینگ شون
‫رژ لب جامد آکوا چارمینگ شون

بنابراین این نوع رژلب را از برندهای معتبری که پوکه خوبی برای رژ لب دارند، خریداری کنید. این نوع رژ لبها هم نوع براق و هم نوع مات دارند. از آنجاییکه موم در آنها استفاده می شود، رطوبت طبیعی لب را حفظ می کند و از ایجاد خشکی بیشتر جلوگیری میکند.

رژلب مخملی کاپریس
رژلب مخملی کاپریس

2- رژلب مایع

این نوع رژ لب ها بدون موم هستند و در دو نوع براق و مات هستند. بر حسب سبک آرایش، می توانید از نوع براق یا مات آن استفاده کنید.

‫رژ لب مایع مات نوت
‫رژ لب مایع مات نوت

رژ لبهای مایع مرطوب کننده خوبی هستند و برای افرادی که لبهای خشکی دارند، مناسب است. ماندگاری آنها کمتر از نوع رژ لبهای جامد است. رژ لبهای شاینی مایع هم رطوبت لب را تامین کند و هم برق شیکی به لبها بدهد.این نوع رژ لبها معمولا در مهمانی های شب استفاده می شود.

رژ لب مایع ویوید شاین کالیستا
رژ لب مایع ویوید شاین کالیستا

3- رژ لب مدادی

رژلب های مدادی برای حمل و نقل در داخل کیف بسیار مناسب هستند. معمولا چرب نیستند و ماندگاری بالایی دارند. این نوع رژ لبها اگر از مدل پیچی نباشند، باید با مدادتراش های مخصوصی تراشیده شوند که قابل استفاده مجدد باشند. صرفه اقتصادی رژلب های مدادی بالاست.

رژلب مدادی براق بلور دیزاین
رژلب مدادی براق بلور دیزاین

4- رژ لب های ماژیکی

رژ لبهای ماژیکی بر روی لب بافت سبکی دارند. ماندگاری بالایی دارند و اطراف لب پخش نمی شود. این نوع رژ لب آبرسانی به لب ندارد و برای افرادی که لبهای خشکی دارند مناسب نیست.

ماژیک لب بلور دیزاین
ماژیک لب بلور دیزاین

5- رژ لب های پالتی

این نوع رژ لبها بیشتر در آرایشگاهها استفاده می شود و میتوان با ترکیب رنگها، به بینهایت رنگ با هر نوع لباس و سبک آرایشی بدست آورد. رژ لبهای پالتی برس های مخصوصی دارد که می توان با آن، رنگها را ترکیب کرد. ماندگاری متوسطی دارد.

شما از چه نوع رژ لبی استفاده میکنید؟ تجربیات خود را در بخش نظرات در زیر همین مطلب با دیگران به اشتراک بگذارید.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.