چرا باید از ماسک صورت استفاده کنیم؟

چرا باید از ماسک صورت استفاده کنیم؟

همه ما خانوم ها دوست داریم همیشه پوست  صورتمون صاف و شفاف باشه و کلی وقت و هزینه مون رو تو مراکز زیبایی صرف این کار می کنیم، ولی بهترین و کم هزینه ترین راه برای رسیدگی به پوست استفاده از ماسک های صورته. چون هم استفاده ازشون خیلی راحت و لذت بخشه و هم زمان خیلی کمی رو ازتون می گیره من که خودم وقتی ماسک میزنم احساس آرامش فوق العاده ای می کنم چون علاوه بر تاثیری که روی پوست داره باعث تمدد اعصاب هم میشه.

وقتی که مواد اضافی از روی پوست پاک شدن منافذ باز میشن. همه‌ ما میدونیم که منافذ بسته‌ پوست چیزی جز دردسربرامون نداره، چون مواد اضافی تو این منافذ جمع میشن و به عمق منافذ نفوذ میکنن. یعنی همون جایی که باکتری‌ها میتونن رشد کنن. وقتی که باکتری ها شروع به رشد میکنن دردسرها شروع میشه و خیلی زود لکه‌ ها و یا حتی جوش‌ های بزرگ روی پوستمون ظاهر میشن که خوب هیچ خانومی دوست نداره برای پوستش این اتفاق بیوفته.

یکی دیگه از کاربردهای ماسک صورت درخشان کنندگی شه. وقتی که ماسک روی پوست زده میشه ترکیبات داخل ماسک باعث میشن گردش خون زیر پوست بالا بره که این باعث شفاف و شاداب شدن پوست میشه.

انواع ماسک صورت

امروزه انواع مختلفی از ماسک ها وجود دارن که هرکس باید متناسب با نوع و نیازپوستش ماسکش رو انتخاب کنه. انتخاب ماسک اشتباه نه تنها به سلامت پوست کمک نمیکنه بلکه باعث جوش، خشک شدن زیاد یا برعکس چرب شدن بیشتر پوست هم میشه.

ماسک های صورت به سه دسته تقسیم میشن: ماسک های کرمی، ماسک های نقابی یا همون ماسک صورت ورقه ای و ماسک های پیل آف

ماسک های کرمی

اصولا تغذیه کننده هستن و بیشتر برای پوست های خشک مناسب اند ولی ماسک کرمی مخصوص پوست چرب هم وجود داره. یکی از ویژگی های خوب این نوع ماسک ها اینه که روی هر قسمتی از صورت که دوست دارید میتونین ازش استفاده کنین.

ماسک های نقابی

یه نوع دیگه از ماسک‌های صورت هستن که از یک لایه کاغذ مانند به شکل صورت ساخته شده. ماسک نقابی تمام قسمت‌ های صورت به جز چشم‌ ها و بینی رو می ‌پوشونه و میتونه در کمترین زمان رطوبت مورد نیاز پوست رو به اون برسونه. ماسک های نقابی یک بار مصرف هستن و لازم نیست بعد از استفاده مواد باقی مانده روی صورتتون رو با آب بشوئید، فقط کافیه پوستتون رو ماساژ بدین تا باقی مانده مواد جذب پوست بشه.

ماسک های پیل آف

یک نوع دیگر از ماسک های صورت هستن که به خاطر خاصیت لایه برداری ای که دارن بیشتر برای پوست های چرب مناسبن در اول مثل بقیه ماسک ها اونو روی صورت می زنین و بعد از چند دقیقه خشک میشن و باید از روی صورت کنده بشن این ماسک تمام منافذ پوست رو خالی می کنه و حس سبکی و تمیزی زیادی به پوست میده.

علاوه بر ماسک هایی که بالا گفتم یکی دیگه از ماسک های مورد علاقه خانوم ها و حتی آقایون ماسک زغال یا ماسک صورت سیاه یا به اصطلاح خودمون بلک ماسکه که امروزه بین مردم خیلی محبوب شده ولی باید بدونید که هر ماسک سیاهی حاوی زغال فعال نیست! متاسفانه این اشتباهی است که اکثر مردم دچارش می شن و چون دنبال یک ماسک صورت زغال هستند، در نهایت یک ماسک سیاه رنگ می خرند و فکر می کنند که این ماسک حاوی زغال فعال است، در صورتیکه همیشه اینطور نیست. بنابراین حتما موقع خرید ماسک صورت زغال توجه کنین که در ترکیباتش کلمه Active Charcoal یا Active نوشته شده باشه.

از نظر شما یکی از بهترین ماسک های صورت چه ماسکیه؟ اگه شما بخواین ماسک بخرین کدوم مدل رو میخرین و از چه برندی؟

                                                   ماسک روشن کننده صورت فریمن مدل Feeling Beautiful حاوی دانه های گندم حجم 175 میل

                                                                   ماسک پیل آف خیار فریمن مدل Feeling Beautiful حجم 150 میل

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.